PostNL zamelt recordaantal decembercadeautjes in voor Stichting Jarige Job

27 februari 2019

Een mooie verjaardag voor 61.000 kinderen dankzij mooi gebaar van Nederland

PostNL riep Nederland eind vorig jaar op om decembercadeautjes in te leveren bij een PostNL-locatie of -bezorger. Stichting Jarige Job zorgt er vervolgens samen met de pakketbezorgers voor dat deze pakjes terecht komen bij kinderen uit gezinnen waar ze het niet zo breed hebben. Aan de oproep is massaal gehoor gegeven. In de afgelopen anderhalve maand zijn ontzettend veel cadeautjes bij PostNL binnengekomen en bezorgd bij Stichting Jarige Job. Vandaag maakt Stichting Jarige Job de officiële eindstand bekend. Er zijn maar liefst 65.000 cadeautjes ingezameld. Het streven van Stichting Jarige Job was om ieder kind in 2019 een mooie verjaardag te bezorgen en dat is gelukt!

Verjaardagsbox
In de afgelopen anderhalve maand konden alle cadeautjes die Nederland over had voor een ander kind ingeleverd worden bij PostNL. Met de ingeleverde cadeautjes stelt Stichting Jarige Job een prachtige verjaardagsbox samen voor kinderen die het niet zo breed hebben. In de box zitten onder andere slingers, taart én traktaties voor in de klas. Met als doel dat ook kinderen uit de armste gezinnen van Nederland thuis en op school gewoon hun verjaardag kunnen vieren.

Huib Lloyd, oprichter Stichting Jarige Job: ‘Het is geweldig dat Nederland zo massaal een mooi gebaar heeft gemaakt en zoveel cadeautjes heeft ingeleverd. Ons doel was om samen met PostNL álle kinderen van Nederland een mooie verjaardag te bezorgen in 2019. Met de 65.000 gedoneerde cadeautjes kunnen we voor ieder kind een mooie verjaardagsbox maken. Een uitkomst waarvan we alleen maar durfden te dromen!’