Maxime loopt stage bij Jarige Job

22 januari 2021

Maxime is social media stagiaire bij Stichting Jarige Job en beheert samen met collega Denise de social media kanalen. Ze maakt content, schrijft teksten en reageert op zoveel mogelijk vragen die gesteld worden op social media. Ook beantwoordt ze de vragen die binnenkomen in de mailbox van Jarige Job. Toch is geen dag hetzelfde, vertelt Maxime. Dat vindt ze ook het leukst, naast het gezellige team waar ze onderdeel van uitmaakt. “De ene dag kom je aan op kantoor en word je in het mascotte pak gehesen om een cheque in ontvangst te nemen. De andere dag zit je in opnames voor een televisieprogramma”.

Maxime: “Ik ben Maxime Sleurink, 20 jaar en ik studeer Internationaal Toeristisch Management aan Tio University of Applied Sciences in Rotterdam. Ik zag er erg tegenop om een stage te moeten zoeken in het toerisme, aangezien alles dicht is in deze coronatijd. Toen ik te horen kreeg van mijn studiecoach dat ik breder mocht gaan zoeken naar een stage, gaf mij dat hoop dat ik er toch nog iets van kon maken! Ik vind het belangrijk dat ik mijn tijd goed besteed en niet verspil. Hoe mooi is het dan dat ik mijn tijd kan besteden op een plek waar verjaardagsboxen worden gemaakt voor kinderen waarvan de ouders het financieel niet redden. Hoe mooi is het dat kinderen tóch jarig kunnen zijn en niet het gevoel hebben dat hun verjaardag niet uitkomt.

“Deze stageplek bij Stichting Jarige Job geeft mij het gevoel dat ik iets goeds en nuttigs aan het doen ben. Mijn tijd anders doorbrengen zou ik dan ook niet willen”.

Ik ben een mensen mens en heb altijd de ambitie gehad om een stichting op te richten. Maar voordat ik dat doe is het wel zo handig om te weten hoe het allemaal werkt ;). Ik kwam de vacature van Stichting Jarige Job tegen en niemand kon mij vertellen dat dit toeval was. Als ik niet de kans kreeg om breder te mogen zoeken, was ik nooit bij Stichting Jarige Job terechtgekomen! Nadat ik een rondleiding bij Jarige Job kreeg was ik direct verkocht. Ik moest en zou daar stage lopen! Momenteel zit ik in mijn derde week en tot nu toe bevalt het allemaal heel goed, ik verwacht veel te gaan leren deze stageperiode.”

Social media is in deze tijd niet meer weg te denken. Het zorgt voor interactie tussen Stichting Jarige Job en fans en volgers, maar ook met ouders die de verjaardagsbox aanvragen. Social media zorgt voor verbinding met bestaande volgers en zorgt voor meer landelijke naamsbekendheid. Iedereen kan Jarige Job posts op social media delen en onze berichten onder de aandacht brengen bij een grote groep mensen. Zo krijgen mensen die nog niet bekend zijn met Jarige Job onze berichten te zien en raken ze hopelijk gestimuleerd om in actie te komen voor Stichting Jarige Job, waardoor wij weer meer kinderen kunnen trakteren op een feestelijke verjaardag! Interesse in deze stageplek? Per september 2021 zoeken wij weer een nieuwe stagiair(e) social media bij Stichting Jarige Job, bekijk de vacature hier.

Stichting Jarige Job is actief op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. Volg jij ons al?