Junior Persconferentie van het vergeten kind

11 februari 2016

Den Haag, 2 februari 2016 - Stichting Het Vergeten Kind organiseerde in Madurodam de ‘Junior Persconferentie’; een heuse persconferentie waarin kinderen uit opvanglocaties de hoofdrol hadden. Het thema was ‘Alle kinderen in de opvang moeten kunnen sporten, hun hobby kunnen uitoefenen en hun verjaardag kunnen vieren’. Onder leiding van de perschefs Siham Raijoul (bekend van het Jeugdjournaal) en Johnny de Mol (ambassadeur) voelden 28 getrainde mini-journalisten bekende mensen uit de wereld van sport en cultuur stevig aan de tand over hun ‘beroep’ en hun dromen.

Naast deze bijzondere persconferentie is vandaag tevens de samenwerking bekendgemaakt met het Jeugdsportfonds, Jeugdcultuurfonds en Stichting Jarige Job, omdat het voor kinderen in de opvang heel belangrijk is te kunnen sporten en hun verjaardag te kunnen vieren met een cadeautje en een traktatie op school.