Dankzij VriendenLoterij kunnen jaarlijks 5.700 kinderen hun verjaardag vieren

07 februari 2019

Vandaag verraste VriendenLoterij ambassadeur Lucille Werner Stichting Jarige Job met een jaarlijkse bijdrage van € 200.000,- voor de komende vijf jaar. Door dit bedrag kunnen 5.700 kinderen die het thuis financieel niet breed hebben eindelijk hun verjaardag vieren.

"Deze bijdrage gaat ons structureel helpen onze ambitie 'Ieder kind verdient een verjaardag' te realiseren," aldus Huib Lloyd, directeur en oprichter Stichting Jarige Job. In Nederland zijn meer dan 61.000 kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. De schenking is mogelijk dankzij de deelnemers van de VriendenLoterij. De helft van ieder lot gaat naar goede doelen.

Margriet Schreuders, Hoofd Goede Doelen VriendenLoterij: “We zetten ons in voor maatschappelijke initiatieven op het gebied van welzijn en gezondheid. Hiermee geven we mensen die dat goed kunnen gebruiken een steuntje in de rug. Samen maken we zo de samenleving aangenamer en beter.”

Miljoenen voor gezondheid en welzijn in Nederland
De schenking aan Stichting Jarige Job is bekend gemaakt in de aanloop naar het jaarlijkse Goed Geld Gala van de VriendenLoterij dat op 11 februari plaatsvindt in Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. Op het Goed Geld Gala onthult de VriendenLoterij het totaalbedrag dat zij in 2019 kan schenken en hoe zij dit bedrag verdeelt. Ook verrast de Loterij goede doelen met een extra schenking voor een bijzonder project of baanbrekend initiatief.

Stichting Jarige Job
In Nederland zijn ruim 61.000 kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren, omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. Op hun mooiste dag van het jaar krijgen zij geen cadeautjes, hangen er geen slingers, ballonnen en kunnen zij zelfs niet trakteren. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox t.w.v. €35,- aan de ouders van deze kinderen. Hierin zit alles wat nodig is voor een echte verjaardag thuis en op school.

Over de VriendenLoterij
De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven, zodat zij voluit mee kunnen doen in de samenleving en een volwaardig leven kunnen leiden. Ook steunt zij vrijwilligers in hun ambitie om een bijdrage aan de maatschappij te leveren. De loterij werft fondsen voor goede doelen die werken aan gezondheid en welzijn en geeft bekendheid aan hun werk.

Bij de VriendenLoterij is je mobiele telefoonnummer je lotnummer. Deelnemers maken met hun mobiele telefoonnummer maandelijks kans op meer dan honderdduizend prijzen en hebben de mogelijkheid om voor een zelfgekozen goed doel mee te spelen. Inmiddels spelen ruim 528.000 huishoudens mee voor 50 goede doelen en ruim 3.300 clubs, verenigingen en stichtingen in Nederland. Sinds 1998 is ruim 846 miljoen euro aan goede doelen geschonken. Organisaties zoals KWF Kankerbestrijding, Fonds Gehandicaptensport, Alzheimer Nederland en Jantje Beton ontvangen jaarlijks een bijdrage.