Ieder kind verdient een verjaardag

Wat wij doen

In Nederland zijn meer dan 61.000 kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren, omdat er geen geld voor is. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox. Hierin zit alles wat nodig is voor een echte verjaardag thuis en op school.

Ons verhaal

Voor veel kinderen is een verjaardag met cadeaus, visite en trakteren op school vanzelfsprekend. Voor 61.000 kinderen in Nederland is dit niet het geval. Zij kunnen hun verjaardag niet vieren, omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. Op de mooiste dag van het jaar krijgen deze kinderen geen cadeautje, hangen er geen slingers en ballonnen en kunnen zij niet trakteren op school. Uit schaamte melden ze zich soms zelf ziek.

Stichting Jarige Job trakteert kinderen uit de armste gezinnen op een onvergetelijke verjaardag. Wij geven geen geld, maar een verjaardagsbox vol met versiering, traktaties voor de klas en leraren, wat lekkers voor de visite en natuurlijk een mooi cadeau.

Stichting Jarige Job is in 2010 geboren geïnspireerd door de eerste verjaardag van Maas Lloyd, zoon van Huib Lloyd en Barbara Kathmann. Door het aantal overweldigende cadeaus dat Maas op zijn eerste verjaardag kreeg, bedachten Huib en Barbara hoe dit er in arme gezinnen aan toe ging. Dat de situatie in een rijk land als Nederland zo dramatisch was en is, hadden zij nooit kunnen vermoeden.

ANBI

Als een goed doel aangemerkt is als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), dan weet je zeker dat er geen schenk- of erfbelasting betaald hoeft te worden over je schenken of erfrechtelijke verkrijging. Voor ANBI’s is er namelijk een algehele vrijstelling opgenomen. Uiteraard moet de verkrijging wel het algemeen belang dienen. Op deze wijze komt de schenking of erfrechtelijke verkrijging volledig ten goede aan de doelstellingen van de ANBI. Stichting Jarige Job heeft deze ANBI status.

Het jaarverslag van 2017 vind je hier

Vacatures

Jarige Job kan niet zonder de inzet van vrijwilligers en stagiaires. Daarom zijn wij doorlopend op zoek naar versterking van ons vrijwilligersteam. Ben je even niet aan het werk of wil je naast je werk iets betekenen voor Jarige Job? Kijk dan bij de onderstaande vacatures voor alle mogelijkheden.

• Ambassadeur

• Supercoach