Schenkingsovereenkomst

Wil jij Stichting Jarige Job steunen door het schenken van een periodieke gift? Periodiek schenken met een schenkingsovereenkomst heeft fiscale voordelen omdat dit volledig aftrekbaar is.

Een gift is een periodieke gift wanneer aan 3 voorwaarden wordt voldaan:

• Je geeft jaarlijks hetzelfde bedrag aan dezelfde instelling of vereniging.
  • Je mag zelf weten of je de jaarlijkse gift in 1 keer of in meerdere keren betaalt.
  • Je betaalt het bedrag 5 opeenvolgende jaren of langer. Je hebt vastgelegd wanneer de jaarlijkse gift stopt, bijvoorbeeld na 5 jaar of bij eventueel overlijden.

Je mag je periodieke gift helemaal aftrekken als je aan de onderstaande voorwaarden voldoet:

• Je gift naar een ANBI gaat zoals Stichting Jarige Job.
  • Je niks ontvangt in ruil voor de periodieke gift.
  • De periodieke gift vastgelegd is in een overeenkomst opgesteld door een notaris. Of maak gebruik van deze schenkingsovereenkomst opgemaakt door de Belastingdienst. Vul de schenkingsovereenkomst in en stuur deze naar facturen@stichtingjarigejob.nl.

Goed om te weten: Een gift die je deed vóór het sluiten van de overeenkomst, is geen periodieke gift, maar een gewone gift. Meer informatie over belastingvrij schenken? Klik hier.