Septembermaand, verjaardagsmaand!

10 september 2019

Wist je dat in september de meeste mensen jarig zijn?

Als je om je heen kijkt, lijkt het wel alsof er elke dag iemand jarig is. Volgens onderzoek van Harvard University is er één maand in het bijzonder waarin de meeste mensen ter wereld jarig zijn. Je raadt het al: september! Om precies te zijn op 16 september. In Nederland zijn er op 25 september de meeste mensen jarig. Op deze dag vieren maar liefst 45.000 mensen hun verjaardag!

Eind september is het statistisch gezien erg druk met verjaardagen, maar ook in januari, begin mei en in juli zijn verjaardagspieken! Een van de oorzaken is dat van mensen die uit landen komen waar ze je geboortedatum niet registreren, het niet altijd bekend is wanneer ze jarig zijn. Wanneer niet bekend is wanneer je jarig bent, krijg je 1 juli als geboortedatum. Wanneer er wel een geboortemaand bekend is, wordt de eerste dag van de maand gekozen.

De verjaardagspieken van Jarige Job zijn in januari en juli. Om alle kinderen te voorzien van een mooie verjaardag, zorgen we ervoor dat er voldoende verjaardagsboxen klaarstaan. Dit doen we door bijvoorbeeld een inpakmarathon te houden in juni. Ook tijdens de ‘Heldenavond’ en ‘Aan de slag op vrijdag’ worden eens in de twee weken verjaardagsboxen ingepakt. Zo zorgen we ervoor dat ieder kind een verjaardagsbox krijgt.

Wil je ook je steentje bijdragen? Doe een donatie of meld je aan voor één van de heldenavonden of voor aan de slag op vrijdag door een mail te sturen naar inpakken@stichtingjarigejob.nl! Zien we je dan?