Koninklijke onderscheiding voor vrijwilliger Ruud

03 november 2020

Zoetermeer – Ruud Mons uit Zoetermeer ontving vrijdagavond 30 oktober 2020 een Koninklijke onderscheiding uit handen van burgemeester Michel Bezuijen. De heer Mons is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau voor zijn langdurige en betekenisvolle inzet als vrijwilliger voor de Protestantse wijkgemeente Zoetermeer Noord (Ichthuskerk), de Voedselbank in Zoetermeer en Stichting Jarige Job.

Ruud Mons is van 1997 en 2004 actief geweest voor de Protestantse wijkgemeente Zoetermeer Noord als diaken, onder andere in de Algemene Kerkenraad. Vanaf 2004 was de heer Mons korte tijd voorzitter van de wijkraad van diaken.

Vanaf 2005 heeft de heer Mons zich twee tot drie dagen in de week ingezet als vrijwilliger voor de Voedselbank in Zoetermeer. Hij was actief betrokken bij de realisatie van zes uitgiftepunten, waar zo’n 300 huishoudens uit de stad wekelijks terecht kunnen. Voor het uitgiftepunt Ichthuskerk is de heer Mons jarenlang coördinator geweest en stuurde onder andere het team van vrijwilligers aan.

Ook Stichting Jarige Job mocht de afgelopen jaren op de vrijwillige inzet van de heer Mons rekenen. Deze stichting verzorgt verjaardagsboxen voor kinderen die thuis en op school anders geen verjaardag kunnen vieren omdat er thuis geen geld voor is.

Lid in de Orde van Oranje-Nassau

Zijne Majesteit de Koning besluit de heer Mons, voor zijn langdurige en betekenisvolle inzet als vrijwilliger, te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Bron: Streekblad Zoetermeer

Ook vrijwilliger worden bij Stichting Jarige Job? We kunnen altijd hulp gebruiken! Kijk hier voor meer informatie.