Frontoffice medewerker Stichting Jarige Job (32-40 uur per week)

15 februari 2019

Stichting Jarige Job | Rotterdam | organisatorisch | facilitair | communicatief | vraagbaak | maatschappelijk betrokken | oplosser | aanpakker | verbinder

Over Stichting Jarige Job In Nederland zijn er meer dan ruim 61.000 kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren. Simpelweg omdat er thuis geen geld voor is! Op de mooiste dag van het jaar zijn er geen cadeautjes, geen ballonnen en geen traktaties voor op school. Uit schaamte melden ze zich soms zelfs ziek. Stichting Jarige Job helpt door het geven van een complete verjaardagsbox t.w.v. € 35,- aan de ouders van deze kinderen. In deze box zitten slingers, ballonnen, lekkers voor thuis, traktatie voor op school en cadeautjes!

Iedere maand zijn er minstens 5.000 verjaardagsboxen nodig. Dagelijks worden dan ook honderden verjaardagsboxen aangevraagd, ingepakt en verstuurd. De aanvragen voor de jarige kinderen komen via Voedselbanken, Stichting Leergeld, hulpverleners en / of direct via ouders/verzorgers. De verjaardagsbox is alleen voor gezinnen die het echt nodig hebben en daarom is het belangrijk dat alle aanvragen goed beoordeeld worden. Het inpakken van verjaardagsboxen, op onze toffe locatie op het terrein van de Van Nelle Fabriek, wordt veelal gedaan door bedrijven als maatschappelijk teamuitje. Een mooie activiteit, waarbij bewustwording en betrokkenheid wordt gecreëerd, voor het sociaal maatschappelijk probleem ‘armoede onder kinderen’. Daarnaast is het echt handen uit de mouwen steken en concreet helpen. Het versturen van de verjaardagsboxen gaat enerzijds via het logistieke netwerk van de Voedselbanken en anderzijds via PostNL.

Het aantal kinderen dat Jarige Job heeft kunnen helpen met het vieren van een verjaardag is het afgelopen jaar verdubbeld. Gezien deze snelle groei die verder doorzet en de professionalisering van de organisatie, zoekt Stichting Jarige Job een medewerker voor het verwerken van de verjaardagsbox aanvragen en het contact met bedrijven en groepen die willen komen helpen met inpakken.

Deze rol biedt je een unieke kans om een bijdrage te leveren aan een bijzonder gedreven, impactvolle en inspirerende stichting. Je zal onderdeel zijn van een jong, klein, divers en hecht team. Wat het team kenmerkt is een nuchtere en pragmatische instelling: geen woorden, maar daden. Als je dit aanspreekt en denkt dat onderstaande op jou van toepassing is, dan zien we graag je sollicitatie!

Werken bij Jarige Job Als je gaat werken bij Stichting Jarige Job ben je uitvoerend, informerend en dienstverlenend, waarbij je de verantwoordelijkheid krijgt over de aanvraagprocedure van de verjaardagsboxen en de organisatie van de inpakactiviteiten. De werkzaamheden:
- Beoordelen en afhandelen van aanvragen voor verjaardagsboxen door ouders en hulpverleners;
- Organisatie en planning van uitjes van bedrijven en groepen die zich aanmelden om verjaardagsboxen te komen inpakken;
- Gastheer/-vrouw voor alle bezoekers en inpakkers zoals bij bedrijfsuitjes;
- Optioneel het toespreken en motiveren van bedrijven die komen inpakken in het Nederlands en soms Engels;
- Facilitair verantwoordelijk waarbij o.a. contact is met de Van Nelle Fabriek, Van Nelle Events, cateringrelaties en leveranciers;
- Optionele ondersteuning bij het verwerken van informatie mail en algemene telefonie.

Jouw profielWat ons aanspreekt in jouw profiel is dat je aantoonbaar ervaring hebt in een vergelijkbare omgeving. Daarbij neem je het volgende mee:
- Een afgeronde opleiding op minimaal MBO-niveau, bijvoorbeeld op facilitair/hulpverlening/communicatie of  sociaal pedagogisch gebied;
- Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke (ondersteunende) functie;
- Zelfstandigheid, verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit;
- Ervaring in het organiseren en plannen van teamactiviteiten/evenementen;
- Proactieve en enthousiaste instelling, in staat om nauw samen te werken met collega’s;
- Bij voorkeur ervaring met het begeleiden/aansturen van vrijwilligers;
- Je bent communicatief sterk (legt snel contact), besluitvaardig, resultaatgericht en houdt van aanpakken;
- Affiniteit met Stichting Jarige Job en maatschappelijk betrokken.

Extra informatie Naar verwachting beslaan de werkzaamheden 32-40 uur per week. Start uiterlijk 1 mei 2019. Voor meer informatie kan je je richten tot Camiel van Damme – 06-29737123 & camiel@bezijn.nl. Solliciteren kan tot woensdag 6 maart 2019; de eerste ronde kennismaking bij Stichting Jarige Job vindt plaats op maandag 11 maart en de tweede ronde op maandag 18 maart.