Wat kan jij doen?

Waarom Jarige Job?

Wist u dat in Nederland ruim 60.000 kinderen hun verjaardag niet kunnen vieren?

Jarige Job

Uit onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) blijkt dat 61.000 kinderen in Nederland sociaal worden uitgesloten omdat ze opgroeien in armoede. Ze zitten niet op een sport, niet op muziekles, gaan niet mee met schooluitjes en vieren nooit hun verjaardag. Gewoon omdat er thuis te weinig geld is. Op de mooiste dag van het jaar krijgen zij geen cadeautje, hangen er geen vrolijke ballonnen en kunnen ze niet trakteren op school. Uit schaamte melden ze zich soms zelfs ziek. Jarige Job maakt een einde aan dit verjaardagsleed en trakteert kinderen uit de armste gezinnen in de samenleving op een leuke dag. Jarige Job geeft geen geld maar een verjaardagsbox met alles erop en eraan. Zoals versiering, traktaties voor de klas en de leraren, wat lekkers voor de visite en natuurlijk een mooi cadeau. Stichting Jarige Job wil er zeker van zijn dat die ouders ondersteund worden die dat het meest nodig hebben en heeft daarom gekozen voor samenwerking met de Voedselbank. Van de gezinnen die daar geregistreerd staan is het duidelijk dat ze in financiële nood verkeren.

Jarige Job Opgericht

Stichting Jarige Job is op 26 februari 2010 opgericht door Huib Lloyd en Barbara Kathmann. Het is geïnspireerd door de eerste verjaardag van Maas Lloyd, zoon van Huib en Barbara. Door het overweldigende aantal cadeaus dat Maas op zijn eerste verjaardag kreeg, bedachten Huib en Barbara hoe dit er in arme gezinnen aan toeging. Dat de situatie in een rijk land als Nederland zo dramatisch was en is, hadden zij nooit kunnen vermoeden. Stichting Jarige Job is vernoemd ter herinnering aan Job Lloyd, broer van Huib.

Stichting Jarige Job

Jarige Job is gestart!

David Goede

Stichting Jarige Job heeft mijn hart gestolen, ik werk ontzettend graag voor dit goede doel. Wat een warmte en liefde krijgen zij van mij.
Jarige Job 02-01