Superhelden pakken in 1 dag 5.422 verjaardagsboxen in

26 juni 2017

PERSBERICHT | Rotterdam – 23 juni 2017

Superhelden pakken in 1 dag 5.422 verjaardagsboxen in, voor arme jarige kinderen
In 24 uur hebben honderden vrijwilligers zich ingezet tijdens de Jarige Job inpakmarathon

De Inpakmarathon van Stichting Jarige Job is vandaag om 12:00  uur feestelijke afgesloten door Superhelden van de Van Oldenbarneveldtschool uit Rotterdam. Het resultaat na 24 uur is 5.422 ingepakte verjaardagsboxen! Honderden vrijwilligers hebben zich het afgelopen etmaal massaal ingezet, om zoveel mogelijk verjaardagsboxen in te pakken voor arme kinderen, die de aankomende maanden jarig zijn.

In Nederland groeit één op de negen kinderen op in armoede. Ondanks de aantrekkende economie neemt het aantal arme kinderen toe. Als gevolg hiervan is Stichting Jarige Job genoodzaakt te groeien. Daarom heeft Jarige Job een inpakmarathon georganiseerd van donderdag 22 juni to vrijdag 23 juni, waarbij iedereen zich kon inschrijven voor een shift van 2,5 uur. Iedere shift stond in het teken van een ander thema. Jarige Job zorgde voor een outfit passend bij het thema en een hoop gezelligheid, mede mogelijk gemaakt door vele sponsors. Samen hebben we er een feestje van gemaakt en het doel 5.000 verjaardagsboxen, ruim overschreden.

Stichting Jarige Job
Meer dan 60.000 kinderen zijn sociaal geïsoleerd en vieren hun verjaardag niet. Simpelweg omdat hun ouders hier geen geld voor hebben. Stichting Jarige Job geeft deze gezinnen een verjaardagsbox  ter waarde van € 35,- met alle benodigdheden voor een échte verjaardag thuis en op school. Zoals slingers, ballonnen, taartmix, traktaties, wat lekkers voor thuis en cadeautjes. Ruim voor de verjaardag van het kind krijgen de ouders de Jarige Job verjaardagsbox. Meer informatie op www.stichtingjarigejob.nl .

Contactgegevens: Stichting Jarige Job: Amber Merkus | 06-14795259 | amber@stichtingjarigejob.nl
www.stichtingjarigejob.nl
www.inpakmarathon.nl