Stichting Jarige Job Inpakmarathon

21 juni 2017

PERSBERICHT | Rotterdam – 20 juni 2017

Stichting Jarige Job Inpakmarathon van donderdag 22 juni 12.00 uur tot vrijdag 12.00 uur
24 uur lang duizenden pakketten inpakken met honderden vrijwilligers voor arme jarige kinderen

In Nederland groeit één op de negen kinderen op in armoede. Ondanks de aantrekkende economie neemt het aantal arme kinderen toe. Als gevolg hiervan is Stichting Jarige Job genoodzaakt te groeien. Dit betekent dat er meer verjaardagsboxen gevuld moeten worden. Daarom gaat Jarige Job op donderdag 22 juni vanaf 12.00 uur ‘s middags 24 uur lang met honderden vrijwilligers boxen inpakken. Op vrijdag 23 juni sluiten we om 12 uur feestelijk af met een groep superhelden en heldinnen van de Van Oldenbarneveltschool uit Rotterdam in de monumentale Van Nelle Fabriek.

De Inpakmarathon
Op donderdag 22 juni gaat Stichting Jarige Job met  vanaf 12.00 uur ‘s middags 24 uur lang boxen inpakken. Je kan je inschrijven voor een shift van 2,5 uur inpakken. Er zijn nog een paar plekken vrij! Iedere shift staat in het teken van een ander thema. Jarige Job zorgt voor een outfit passend bij het thema en een hoop gezelligheid. Samen maken we er een feestje van én proberen we zoveel mogelijk verjaardagsboxen in te pakken! www.inpakmarathon.nl .

Stichting Jarige Job
Meer dan 60.000 kinderen zijn sociaal geïsoleerd en vieren hun verjaardag niet. Simpelweg omdat hun ouders hier geen geld voor hebben. Stichting Jarige Job geeft deze gezinnen een verjaardagsbox  ter waarde van € 35,- met alle benodigdheden voor een échte verjaardag thuis en op school. Zoals slingers, ballonnen, taartmix, traktaties, wat lekkers voor thuis en cadeautjes. Ruim voor de verjaardag van het kind krijgen de ouders de Jarige Job verjaardagsbox. Meer informatie op www.stichtingjarigejob.nl .

Locatie
Stichting Jarige Job is gehuisvest in de prachtige Van Nelle Fabriek. De twee loodsen van Jarige Job zijn omgetoverd tot een soort Sjakie in de Chocoladefabriek. Je loopt binnen over de rode loper en ziet onder meer enorme hoeveelheden cadeaus, reuze snoeppotten, lolly’s en een zure mat, steile glijbaan en een indrukwekkende stoel van alleen maar boeken. Op deze manier wil Jarige Job mensen op een positieve manier laten ervaren hoe leuk het is om iets voor een ander te doen.

Programma Persmoment vrijdag 23 juni
10.00 uur ontvangst leerlingen van Oldenbarneveldtschool te Rotterdam
10.15 - 10.30 uur leerlingen worden omgetoverd tot superhelden en -heldinnen
10.30 – 11.30 uur superhelden en -heldinnen gaan verjaardagboxen inpakken