Informatie voor scholen

Ieder kind heeft recht op een verjaardag!

Want wist je dat in Nederland ruim 60.000 kinderen hun verjaardag niet kunnen vieren?

Educatieprogramma

Speciaal voor basisscholen heeft Jarige Job een educatieprogramma samengesteld in samenwerking met Blink Uitgevers. Op een laagdrempelige manier wordt het onderwerp armoede in de klas bespreekbaar gemaakt.

Dit lespakket bestaat uit:
  • een werkboekje vol leuke en leerzame oefeningen;
  • een korte film van Okki die samen met enkele kinderen helpt bij Stichting Jarige Job dozen inpakken.

Het educatieprogramma is vooral geschikt voor groep 4, 5 en 6 en duurt 15-30 minuten. Voor de andere groepen zijn bepaalde onderdelen ook interessant. Vraag het gratis lespakket aan via info@stichtingjarigejob.nl.

Nieuwsgierig naar wat Okki precies doet? Kijk hieronder.

Kom in actie

Niets is natuurlijk mooier dan wanneer kinderen elkaar helpen! Kinderen kunnen zich heel goed voorstellen hoe erg het is als je je verjaardag niet kunt vieren. Zich inzetten voor zoiets tastbaars als een echte verjaardag voor een ander kind, spreekt hen daarom zeker aan.

Je kunt bijvoorbeeld met de school een sponsorloop of inzamelingsactie voor Jarige Job organiseren. Ook kan de school zich aanmelden bij Wecycle! Wecycle is een stichting die sinds 1999 de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten regelt. Als je school meedoet met de inzamelactie, krijgt de school een beloning én steun je Jarige job! Meer informatie? Klik hier!
Wecycle
Heb je andere ideeën? Laat het ons in ieder geval weten via info@stichtingjarigejob.nl. Wij ondersteunen je actie graag met promotiemateriaal!

Armoede bespreekbaar maken in de klas

Bestel het gratis educatieprogramma.

Denise Haasbroek

"Als vriend van Jarige Job ga ik langs scholen om de kinderen meer te vertellen over de stichting, zodat zij weten waarvoor zij een actie houden!"