Samenwerking met Bruna en PostNL

19 februari 2018

Den Haag, 19 februari 2018 - Met de uitgifte van het postzegelvel ‘Verjaardagspostzegels’ vraagt PostNL vandaag aandacht voor het werk van Stichting Jarige Job. Deze stichting zorgt ervoor dat ook kinderen die in armoede opgroeien hun verjaardag thuis en op school kunnen vieren.

Op het postzegelvel ‘Verjaardagspostzegels’ staat een grote illustratie met herkenbare elementen van verjaardagsfeestjes voor kinderen. Elk fragment van deze illustratie op de postzegels vormt een verhaal op zichzelf. In deze verhalen heeft de bekende boekenillustrator Charlotte Dematons tekeningen gemaakt door kinderen gecombineerd met haar eigen illustraties.

Complete verjaardagsbox

In Nederland zijn er ruim 61.000 kinderen die hun verjaardag niet vieren omdat er thuis geen geld voor is. Stichting Jarige Job wil de kloof tussen arme en rijke kinderen dichten door verjaardagen mogelijk te maken voor deze kinderen. Dit gebeurt door gezinnen een complete verjaardagsbox te geven met versieringen, traktaties, wat lekkers voor thuis en cadeautjes. De landelijk actieve stichting werkt samen met maatschappelijke organisaties die zich inzetten voor de meest kwetsbare kinderen van de Nederlandse samenleving. PostNL is partner van Stichting Jarige Job.

Elk kind is het waard

Huib Lloyd, directeur van Stichting Jarige Job: “Het zijn prachtige postzegels die duidelijk maken dat verjaardagen een feestje voor iedereen moeten zijn. PostNL helpt ons niet alleen met logistieke ondersteuning, maar ook door met deze postzegels aandacht voor ons initiatief te vragen. Dat is mooi. Het allermooiste is dat de kinderen geen idee hebben van het bestaan van Jarige Job. Dankzij de verjaardagsbox krijgt het kind het gevoel het echt waard te zijn om zijn of haar verjaardag te vieren.”

Cadeautje voor jarig kind

Bruna en PostNL hebben voor Stichting Jarige Job een actie ontwikkeld. Klanten kunnen van 19 februari tot en met 4 maart een cadeautje kopen en dit direct doneren aan Jarige Job. Er staan daarom speciale cadeauboxen bij de kassa’s van de Brunawinkels. PostNL levert deze volle boxen af bij de stichting.

Verkrijgbaarheid

Het postzegelvel ‘Verjaardagspostzegels’ telt zes verschillende postzegels met de waardeaanduiding Nederland 1, bedoeld voor post tot en met 20 gram met een bestemming binnen Nederland. De postzegels zijn vanaf 19 februari onder meer verkrijgbaar bij het postkantoor in de Brunawinkels en via postnl.nl/bijzondere-postzegels. De geldigheidstermijn is onbepaald.