Over Jarige Job

Waarom Jarige Job?

Want wist je dat in Nederland ruim 60.000 kinderen hun verjaardag niet kunnen vieren?

Jarige Job

Voor veel kinderen is een verjaardag met cadeaus, visite en trakteren op school vanzelfsprekend. Wist je dat voor ruim 60.000 kinderen in Nederland dit niet vanzelfsprekend is? Zij kunnen hun verjaardag niet vieren omdat er thuis te weinig of zelfs geen geld voor is. Op hun mooiste dag van het jaar krijgen zij geen cadeau, hangen er geen vrolijke ballonnen en kunnen zij niet trakteren op school. Uit schaamte melden ze zich soms zelfs ziek.

Jarige Job helpt deze kinderen én daarmee het hele gezin door in ieder geval de belangrijkste dag van het jaar wél mogelijk te maken. Jarige Job geeft geen geld maar een verjaardagsbox ter waarde van € 35,-, met alles erop en eraan. Zoals slingers, ballonnen, taartmix, traktaties, wat lekkers voor thuis en cadeautjes. Ruim voor de verjaardag van het kind krijgen de ouders de Jarige Job verjaardagsbox. Zij zorgen ervoor dat het huis versierd is, dat de taart gemaakt is, cadeautjes zijn ingepakt en de traktatie voor op school klaar staat. De kinderen hebben geen idee van het bestaan van Jarige Job. Hierdoor wordt een verjaardag weer een echt gezinsfeest!

Jarige Job werkt samen met de Voedselbank. Van de gezinnen die daar geregistreerd staan, is het duidelijk dat ze in financiële nood verkeren. Via de Voedselbank worden de anonieme boxen verspreid onder de ouders. Tevens werkt Stichting Jarige Job samen met andere maatschappelijke organisaties en instellingen die zich richten op de allerarmsten in Nederland. Zoals Jeugdsportfonds, Jeugdcultuurfonds, St. Leergeld en Het Vergeten Kind.

Waarom Jarige Job

Uit onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau blijkt dat ruim 60.000 kinderen in Nederland sociaal worden uitgesloten omdat ze opgroeien in armoede. Ze zitten niet op een sport, niet op muziekles, gaan niet mee met schooluitjes en vieren nooit hun verjaardag.

Wij, van Stichting Jarige Job, vonden dat dit niet de bedoeling kan zijn. Geïnspireerd door de eerste verjaardag van Maas Lloyd, zoon van Huib Lloyd en Barbara Kathmann en ter herinnering aan Job Lloyd, broer van Huib, is in 2010 Stichting Jarige Job opgericht. Om ervoor te zorgen dat alle kinderen in Nederland hun verjaardag kunnen vieren. En om dit onderwerp op een positieve manier bespreekbaar te maken, bijvoorbeeld op school.

Stichting Jarige Job wil de kloof tussen arme en rijke kinderen zo veel mogelijk dichten en maakt verjaardagen mogelijk voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar. Kinderen die hun verjaardag eigenlijk niet kunnen vieren omdat daar geen geld voor is. Sociaal maatschappelijk gezien is het voor deze groep het meest belangrijk om hun verjaardag te vieren.

Stichting Jarige Job

Binnen kijken bij Jarige Job!
Jarige Job trakteert kinderen uit de armste gezinnen in de samenleving op een verjaardag. Jarige Job geeft geen geld maar een complete verjaardagsbox aan de ouders zodat zij van de verjaardag van hun kind een echte feestdag kunnen maken.

Huib Lloyd

“Het mooiste vind ik dat de kinderen geen idee hebben van het bestaan van Jarige Job. De jarige krijgt het gevoel het waard te zijn om zijn of haar verjaardag te vieren.”
Jarige Job 02-01