Oranje fonds

Oranje Fonds is vriend van Jarige Job!

Voor sociale initiatieven

Wat doet Oranje Fonds?

Het Oranje Fonds bevordert betrokkenheid in de samenleving. Door onze steun ontmoeten mensen elkaar of vinden zij een nieuwe plek in de maatschappij. Het Oranje Fonds wil enerzijds sociale samenhang en anderzijds sociale participatie bevorderen. Sociale samenhang is belangrijk om eenzaamheid en isolatie te voorkomen van kwetsbare groepen in de samenleving. Participatie willen ze stimuleren onder alle inwoners van het Koninkrijk der Nederlanden, zodat we daadwerkelijk met z'n allen samen verder komen.

Om deze doelen te verwezenlijken ondersteunt het Oranje Fonds projecten die de sociale infrastructuur verbeteren of vernieuwen, zoals de bouw van een gemeenschapshuis, of het wegwijs maken van allochtone vrouwen in Nederland. Daarnaast investeren ze in projecten die een positieve sociale dynamiek op gang brengen, zoals ontmoeting tussen jong en oud, of gezamenlijke activiteiten van buurtbewoners in hun wijk of dorp.

Jaarlijks geeft het Oranje Fonds financiële ondersteuning aan zo’n 1.500 organisaties en projecten in het hele land, die zonder uitzondering een ontmoetingsplaats zijn voor allerlei mensen uit de omgeving van die organisaties. Projecten die veelal voortkomen uit ideeën van vrijwilligers en die alleen door hun inzet mogelijk zijn.

Oranje Fonds en Jarige Job

Stichting Jarige Job is onderdeel van het Oranje Fonds Groeiprogramma. Het Oranje Fonds was het nationaal huwelijkscadeau van de toen nog prins en prinses Willem-Alexander en Maxima. Het Oranje Fonds is vanaf de start van Jarige Job betrokken geweest en door financiële ondersteuning is het mogelijk om verder te groeien als organisatie. Op 10 september 2013 werden wij vereerd met een bezoek van Koning Willem Alexander!

Oranje Fonds en Jarige Job

Een mooie samenwerking!
Jarige Job maakt een einde aan dit verjaardagsleed en trakteert kinderen uit de armste gezinnen in de samenleving op een leuke dag. Jarige Job geeft geen geld maar een Verjaardagsbox met alles erop en eraan.

Vriend

"Wij zijn blij dat wij een vriend van Jarige Job zijn!"
Jarige Job 02-01