Het Vergeten Kind

Het Vergeten Kind is een vriend van Jarige Job

Ieder kind een lach

Wat doet Het Vergeten Kind?

Het Vergeten Kind wil zichzelf het liefst zo snel mogelijk overbodig maken. Dit is alleen mogelijk als ieder kind in Nederland ook daadwerkelijk écht kind kan zijn. Hun doel is bereikt als ook de kinderen in Nederland die dagelijks nog moeten verblijven in een onveilige en/of instabiele thuissituatie, gezien worden en de juiste zorg, behandeling en toekomstperspectieven krijgen.

Het Vergeten Kind wil eraan bijdragen dat alle vergeten kinderen in ons land een échte kans krijgen op een eerlijke start van een waardevol leven in onze maatschappij. Ze hanteren vier strategische pijlers die zij verankeren in al onze activiteiten: verbeteren van de speel- en leefomgeving, activatie van kinderen, kinderplezier buitenshuis en bewustmaking en voorlichting.

Tijdens de Week van het Vergeten Kind komen hun vier pijlers samen in een wervelwind aan activiteiten.

De kinderen krijgen daarmee een belangrijk platform om hun stem te laten horen, om gezien te worden.

Het Vergeten Kind en Jarige Job

Voor kinderen in de opvang is het heel belangrijk om hun verjaardag te kunnen vieren met een cadeautje en een traktatie op school.

Stichting Jarige Job werkt samen met Het Vergeten Kind om dit voor nog meer kinderen mogelijk te maken.

Het Vergeten Kind en Jarige Job

Een mooie samenwerking!
Jarige Job maakt een einde aan dit verjaardagsleed en trakteert kinderen uit de armste gezinnen in de samenleving op een leuke dag. Jarige Job geeft geen geld maar een verjaardagsbox met alles erop en eraan.