ANBI Status

Ieder kind heeft recht op een verjaardag!

Want wist u dat in Nederland ruim 60.000 kinderen hun verjaardag niet kunnen vieren?

ANBI Status

De Belastingdienst bepaalt of een instelling aangemerkt kan worden als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Stichting Jarige Job heeft deze ANBI status ontvangen.

Als een goed doel aangemerkt is als ANBI, dan weet je zeker dat er geen schenk- of erfbelasting betaalt hoeft te worden over je schenking of erfrechtelijke verkrijging. Voor ANBI’s is er namelijk een algehele vrijstelling opgenomen. Uiteraard moet de verkrijging wel het algemeen belang dienen. Op deze wijze komt de schenking of erfrechtelijke verkrijging volledig ten goede aan de doelstellingen van de ANBI. Meer informatie en publicatie Stichting Jarige Job? Klik dan hier voor jaarverslag 2015!

Jarige Job Opgericht

Stichting Jarige Job is op 26 februari 2010 opgericht door Huib LLoyd en Barbara Kathmann. Het is geïnspireerd door de eerste verjaardag van Maas Lloyd, zoon van Huib en Barbara. Door het overweldigende aantal cadeaus dat Maas op zijn eerste verjaardag kreeg, bedachten Huib en Barbara hoe dit er in arme gezinnen aan toe ging. Dat de situatie in een rijk land als Nederland zo dramatisch was en is, hadden zij nooit kunnen vermoeden. Stichting Jarige Job is vernoemd ter herinnering aan Job Lloyd, broer van Huib.

Stichting Jarige Job

Jarige Job is gestart!
Jarige Job maakt een einde aan dit verjaardagsleed en trakteert kinderen uit de armste gezinnen in de samenleving op een leuke dag. Jarige Job geeft geen geld maar een verjaardagsbox met alles erop en eraan.

Hendrik Gerden

"Stichting Jarige Job heeft mijn hart gestolen, ik werk ontzettend graag voor dit goede doel!"
Jarige Job 02-01