5 jaar Kinderombudsman

01 april 2016

De Kinderombudsman bestaat op 1 april 2016 vijf jaar en presenteerde het jaarverslag. Tegelijkertijd wordt een bijzondere periode afgesloten voor Marc Dullaert omdat hij stopt als De Kinderombudsman.

Vijf jaar lang heeft hij zich met hart en ziel ingezet voor de rechten van kinderen. Daar zijn wij als Stichting Jarige Job heel blij mee! In 2013 is onder zijn leiding het rapport " Kinderen in Armoede" gepresenteerd.

Een van de belangrijkste aanbeveling is dat de toegankelijkheid van voorzieningen verbeterd moet worden en maak een aanvraag indienen eenvoudig. Tevens wordt gemeenten aanbevolen zelf in samenwerking met de relevante private organisaties (zoals Stichting Jarige Job!) en scholen kinderen die te maken hebben met armoede te bereiken.

Hartelijk dank Marc Dullaert voor het onder de aandacht brengen van Stichting Jarige Job! Wij gaan in ieder geval verder met het intensiveren van de samenwerkingen met andere hulpverlenende organisaties die zich richten op de allerarmste en kwetsbaarste kinderen. Want ieder kind verdient een verjaardag!

Meer informatie:
Rapport "Kinderen in Armoede" uit 2013: http://bit.ly/1fbkb8L